Прибузька сільська рада
Миколаївська область

Повідомлення про планову діяльність яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Дата: 02.08.2022 12:52
Кількість переглядів: 1043

Фото без опису

 

____________________________________
(дата офіційного опублікування в Єдиному

реєстрі з оцінки впливу на довкілля

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

не зазначається суб’єктом господарювання)

 

____________________________________
(реєстраційний номер справи про оцінку

впливу на довкілля планованої діяльності

(автоматично генерується програмними

засобами ведення Єдиного реєстру

з оцінки впливу на довкілля,

для паперової версії зазначається

суб’єктом господарювання)

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Державне підприємство «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом»

код згідно з ЄДРПОУ 24584661

 (повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання

Відокремлений підрозділ «Південноукраїнська АЕС» Державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом» (ВП ПАЕС ДП «НАЕК «Енергоатом»); 55000, м. Южноукраїнськ, Миколаївська область, Україна,
е-mail:
office@sunpp.atom.gov.ua, факс: (+38 05136) 4-11-70, https://sunpp.mk.ua)

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

 

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи[*].

Планована діяльність, її характеристика.

Планована діяльність полягає у завершенні будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів 3-6 з підвищенням рівня Олександрівського водосховища на р. Південний Буг з позначки    16,0 м до позначки 16,9 м.

Проектом будівництва передбачено поетапне підняття рівня в Олександрівському водосховищі з створенням водогосподарської ємності для водопостачання Миколаївської області, а також збільшення витрат у меженний період, забезпечення санітарного попуску в маловодні роки.

Ташлицька ГАЕС (ТГАЕС) призначена для покриття пікових навантажень, заповнення нічних «провалів», забезпечення аварійного та частотного резервів у південно-західній частині об’єднаної енергосистеми (ОЕС) України, де спостерігається значна нерівномірність добового графіка навантажень та гостра потреба у пікових та швидкодіючих аварійних потужностях, а також для забезпечення базисного режиму      ВП ПАЕС та створення аварійного резерву для атомної електростанції (забезпечення електроенергією ОЕС у разі виникнення надзвичайних ситуацій).

Завершення будівництва Ташлицької ГАЕС здійснюється відповідно до проекту, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.11.2007 № 1036-р «Про затвердження проекту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС» та  наказом   ДП «НАЕК «Енергоатом» від 12.03.2019 № 222 «Про затвердження проекту «Завершення будівництва Ташлицької ГАЕС. Введення гідроагрегатів №№ 3-6»
(м. Южноукраїнськ Миколаївської області) (Коригування)» (наказом від 12.09.2019 № 929 внесені доповнення) на основі погоджень та позитивного висновку ДП «Укрдержбудекспертиза» від 29.09.2017 № 00-1188-17/ПБ (00-2099-16/ПБ) та передбачає введення в експлуатацію гідроагрегатів № 3−6 Ташлицької ГАЕС загальною потужністю 604 МВт у генераторному режимі та поетапне підвищення рівня Олександрівського водосховища (нижньої водойми Ташлицької ГАЕС).

Ташлицька ГАЕС є діючим об’єктом та здійснює експлуатацію. Проект є завершенням будівництва ТГАЕС, яка частково вже введена в експлуатацію, та виконано великий обсяг робіт для подальшого поетапного введення в експлуатацію наступних гідроагрегатів (майже повністю виконані будівельні роботи по спорудах: будівля ГАЕС на шість гідроагрегатів, водоприймач, всі тунельні водоводи, підвідний і відвідний канали та ін.).

Технічна альтернатива 1

Підвищення рівня Олександрівського водосховища на р. Південний Буг з позначки 16,0 м до позначки 16,9 м при завершенні будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів 3-6.

Технічна альтернатива 2

Підвищення рівня Олександрівського водосховища на р. Південний Буг з позначки 16,0 м до позначки 20,7 м при завершенні будівництва Ташлицької ГАЕС у складі гідроагрегатів 3-6.

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження діяльності існуючий промисловий майданчик Ташлицької ГАЕС.

Територіальна альтернатива 1

Підвищення рівня Олександрівського водосховища з існуючої позначки 16,0 м до позначки 16,9 м (лише на 0,9 м) для забезпечення роботи ГАЕС планується в межах діючого землевідводу, наданого ДП «НАЕК «Енергоатом» у постійне користування.

Додаткового відведення земель не передбачається.

Територіальна альтернатива 2

Територіальна альтернатива 2 не розглядається. 

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Соціально-економічним обґрунтуванням діяльності є забезпечення ОЕС України, в якій спостерігається гострий дефіцит маневрових потужностей, надзвичайно необхідною високоманевровою балансуючою електроенергією для регулювання графіка навантажень, створення аварійного та частотного резервів для підвищення надійності електропостачання промислових підприємств та населення. Крім того, під час будівництва та експлуатації ТГАЕС створюються додаткові робочі місця для місцевого населення.

У процесі здійснення діяльності передбачаються витрати на соціальний розвиток регіону та екологічні заходи  із збереження природного та культурного надбання в зоні впливу Ташлицької ГАЕС. Під час будівництва ТГАЕС вперше в Україні застосовано одночасне фінансування спорудження промислового об'єкта −  ГАЕС та реалізації соціально-екологічних заходів у зоні його впливу. На вирішення соціально-екологічних питань прилеглого регіону проектом, затвердженим у 2019 році, передбачено                         910,6 млн грн. Соціальна програма поширюється на три райони (Первомайський, Вознесенський, Миколаївський) (колишні шість районів – Первомайський, Арбузинський, Братський, Вознесенський, Новоодеський, Доманівський) і чотири міста Миколаївської області (Вознесенськ, Первомайськ, Южноукраїнськ, Миколаїв). Окремо фінансуються заходи зі збереження флори та фауни Національного парку «Бузький Гард» та Регіонального ландшафтного парку «Гранітно-степове Побужжя», археологічні дослідження у зоні ложа Олександрівського водосховища, геоекологічний моніторинг та сейсмологічний моніторинг у зоні впливу Ташлицької ГАЕС з Олександрівським водосховищем. На реалізацію соціальних проектів регіону вже спрямовано                       204,9 млн гривень.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

Технічні характеристики ГАЕС:

Технічні характеристики ГАЕС

Введені в експлуатацію гідроагрегати ГАЕС

Повний розвиток ГАЕС

Кількість агрегатів

2

6

Встановлена потужність

− генераторний режим

− насосний режим

 

302 МВт

422 МВт

 

906 МВт

1266 МВт

Час роботи протягом доби

− турбінний режим

− насосний режим

 

2,29

2,27

 

2,68

3,07

Технічні характеристики проектованих агрегатів:

Діаметр робочого колеса насоса-турбіни ? 6,3 м.

Частота обертання робочого колеса – 136,4 об/хв.

Загальна вага гідроагрегата у зібраному вигляді – 2100 т.

Максимальний напір – 88,5 м.

Видача потужності виконується на напругу 330 кВ.

Технічні характеристики Олександрівського водосховища:

Олександрівське водосховище розташоване на території Миколаївської області.

Станом на поточну дату Олександрівське водосховище має проектну позначку  рівня 16,0 м та корисну ємність 20,95 млн м3.

При підвищенні рівня Олександрівського водосховища з позначки 16,0 м до позначки 16,9 м корисна ємність збільшиться до 25,97 (на 5,02 млн м3).

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

Щодо технічної альтернативи 1

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, охорони праці, пожежної безпеки, радіаційного контролю та згідно із зведеним звітом ДП «Укрдержбудекспертиза» від 29.09.2017 № 00-1181-17/ПБ (00-2099-16ПБ) щодо проекту завершення будівництва Ташлицької ГАЕС. 

 

Щодо технічної альтернативи 2

Екологічні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно Законодавства України з дотриманням нормативів гранично-допустимих рівнів екологічного навантаження на природне середовище, санітарних нормативів, охорони праці, пожежної безпеки, радіаційного контролю та ЗУ «Про природно-заповідний фонд України».

 Щодо територіальної альтернативи 1

Дотримання визначених зон підтоплення.

Щодо територіальної альтернативи 2

У зв’язку з відсутністю територіальної альтернативи 2 екологічні обмеження не встановлюються.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

Щодо технічної альтернативи 1

При заповненні рівня Олександрівського водосховища з позначки 16,0 м до позначки 16,9 м передбачено виконання таких заходів:

  • санітарна підготовка ложа водосховища на території між позначками 16,0 м і 16,9 м;
  • лісоочищення вторинної порослі на території між позначками 16,0 м і 16,9 м;
  • додаткове кріплення берегів Олександрівського водосховища;
  • будівництво під’їзних автодоріг до ділянок додаткового кріплення берегів;
  • компенсація збитків рибному господарству;
  • заходи щодо збереження тваринного та рослинного світу;
  • продовження моніторингу навколишнього середовища.

Щодо технічної альтернативи 2

При заповненні рівня Олександрівського водосховища з позначки 16,0 м до позначки 20,7 м передбачено виконання таких заходів:

  • санітарна підготовка ложа водосховища на території між позначками 16,0 м і 20,7 м;
  • лісоочищення вторинної порослі на території між позначками 16,0 м і 20,7 м;
  • додаткове кріплення берегів Олександрівського водосховища;
  • будівництво під’їзних автодоріг до ділянок додаткового кріплення берегів;
  • компенсація збитків рибному господарству;
  • додаткові заходи щодо збереження тваринного та рослинного світу;
  • розширення зони моніторингу навколишнього середовища.

Щодо територіальної альтернативи 1

  • заходи з рекреаційного використання водосховища;
  • заходи з улаштування та розширення Національного природного парку «Бузький Гард».

Щодо територіальної альтернативи 2

У зв’язку з тим, що територіальна альтернатива 2 не розглядається, необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території не передбачається.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

Щодо технічної альтернативи 1

При підвищенні рівня  Олександрівського водосховища з позначки 16,0 м до позначки 16,9 м вплив на:

  • клімат і мікроклімат ?  не передбачається;
  • повітряне середовище ? незначний від роботи будівельної техніки та автотранспорту;
  • водне середовище ? очікується незначний при підйомі рівня Олександрівського водосховища до позначки 16,9 м у період паводка на р. Південний Буг. Після встановлення рівня 16,9 м очікується збільшення беззворотних витрат води на випаровування на 0,66 млн м3 в рік. Впливу на фізико-хімічні показники якості води не передбачається;
  • рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти ? можливий незначний вплив на рослинний і тваринний світ, що потребує впровадження реабілітаційних заходів з культивування, реінтродукції та репатриації рослин;
  • навколишнє техногенне середовище ? не передбачається. Результати моніторингу Олександрівського водосховища та навколишнього середовища, який проводиться з 1998 року, підтверджують задовільний стан за всіма контрольованими показниками і відсутність негативного впливу, пов’язаного з експлуатацією Ташлицької ГАЕС, у тому числі за результатами сейсмологічного моніторингу;
  • археологічні дослідження виконані в повному обсязі на всій території, яка підлягає затопленню до позначки 16,9 м, об’єктів для консервації та музеєфікації не знайдено;
  • додаткового землевідведення не потрібно.

Щодо технічної альтернативи 2

При підвищенні рівня  Олександрівського водосховища з позначки 16,0 м до позначки 20,7 м вплив на:

  • клімат і мікроклімат ?  не передбачається;
  • повітряне середовище ? незначний від роботи будівельної техніки та автотранспорту;
  • водне середовище ? очікується незначний при підйомі рівня Олександрівського водосховища до позначки 20,7 м у період паводка на р. Південний Буг. Після встановлення рівня 20,7 м очікується збільшення беззворотних витрат води на випаровування. Впливу на фізико-хімічні показники якості води не передбачається;
  • рослинний і тваринний світ, заповідні об’єкти ? можливий незначний вплив на рослинний і тваринний світ, що потребує впровадження реабілітаційних заходів з культивування, реінтродукції та репатриації рослин;
  • навколишнє техногенне середовище ? не передбачається. Результати моніторингу Олександрівського водосховища та навколишнього середовища, який проводиться з 1998 року, підтверджують задовільний стан за всіма контрольованими показниками і відсутність негативного впливу, пов’язаного з експлуатацією Ташлицької ГАЕС, у тому числі за результатами сейсмологічного моніторингу;
  • археологічні дослідження виконані в повному обсязі на всій території, яка підлягає затопленню до позначки 20,7 м, об’єктів для консервації та музеєфікації не знайдено;
  • потрібно додаткове землевідведення.

 Щодо територіальної альтернативи 1

Дотримання визначених зон підтоплення.

Щодо територіальної альтернативи 2

У зв’язку з тим, що територіальна альтернатива 2 відсутня, сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля не розглядається. 

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Діяльність належить до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (частина 5 пункту 3 статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»).

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні. Вплив Ташлицької ГАЕС на довкілля обмежується прилеглою територією  Миколаївської області.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності з ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VIII від 23 травня 2017 року.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності,  а також взяти участь у громадських слуханнях.   Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

  Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

Дозвіл на виконання будівельних робіт

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)

що видається

Державною інспекцією архітектури та містобудування України

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, Департамент екологічної оцінки та контролю, 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 35, тел./факс. (044) 206-31-40, (044) 206-31-50, e-mail: OVD@mepr.gov.ua,

контактна особа від уповноваженого центрального органу: Котяш Лада Павлівна, заступник директора Департаменту екологічної оцінки, контролю та екологічних фінансів – начальник відділу формування державної політики в сфері екологічного контролю

 (найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)

 

 

[*] Суб’єкт господарювання має право розглядати більше технічних та територіальних альтернатив.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора