Проект рішення Прибузької сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Прибузької сільської ради на 2021 рік»
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
НАЗВА АКТУ: проект рішення Прибузької сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Прибузької сільської ради на 2021 рік»
-- податок на майно в частині транспортного податку
Назва регуляторного органу –Прибузька сільська рада
Підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015№1151.
І. Визначенняпроблеми, яку передбачаєтьсярозв’язати шляхом державногорегулювання
Проблеми, які передбачається розв'язати, та причини їх виникнення – це безпосередня вимога законодавства.
Органи місцевого самоврядування, відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України, кожного року ухвалюють рішення про місцеві податки та збори на наступний рік. У 2020 році рішення Прибузької сільської ради від 26.06.2019 року № 1 «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Прибузької сільської ради на 2020 рік» в частині транспортного податкуне діє. Вразі не встановлення транспортного податку рішенням Прибузької сільської ради, згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку.
У 2019 році на території територіальної громади надходження до місцевого бюджету склали –72.809 тис. грн.
Проблеми, якіпропонуєтьсярозв’язати з прийняттямданогорішення.
Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне податкове законодавство чітко регламентує, що до повноважень саме місцевих рад належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом.
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого акту, так як він приймався тільки на 2020 рік і потребує розгляду та встановлення ставок транспортного податку на наступний рік. Кодекс чітко регламентує необхідність встановлення місцевою радою місцевих податків і зборів, розмір їх ставок до початку наступного бюджетного періоду.
Кодексом зобов’язано копію ухваленого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронному вигляді у десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них і офіційне оприлюднення щодо встановлення місцевих податків та зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету міста, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність територіальної громади в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Визначенняосновнихгруп (підгруп), на які проблема справляєвплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Впливає на всіхчленівтериторіальноїгромади, якімаютьвпевненість у можливостізабезпеченняфінансуваннясоціальноважливихпрограм за рахунокотриманихнадходженьмісцевихподатків і зборів. |
- |
Держава |
До повноваженьорганівмісцевогосамоврядуваннявіднесено право встановлювати ставки місцевихподатків і зборів. Відзапропонованогорегулюванняпрогнозуєтьсянадходженнякоштіввідсплатимісцевихподатків і зборів для направленняїх на фінансуваннясоціальноважливихпрограм в галузяхохорониздоров’я, соціальногозахисту, житлово-комунального та дорожньогогосподарства, тощо. |
- |
Суб’єктигосподарювання, |
Проектом рішенняпередбаченоврегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
-
|
ІІ. Визначенняцілей державного регулювання:
Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його прийняття є:
- встановлення ставки транспортного податку, який справляється на території Прибузької сільської ради;
- забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету;
- виконання місцевих програм, вирішення загальних проблем;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу щодо транспортного податку.
ІІІ. Визначення та оцінкавсіхприйнятихальтернативнихспособівдосягненнязазначенихцілей
1.Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Вид альтернативи |
Описальтернативи |
Альтернатива 1 Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
По закінченню2020 року діюче на території територіальної громади рішення, яким встановлено транспортний податок має бутискасованов зв’язку з закінченням терміну дії. В разі не встановлення транспортного податку рішенням Прибузької сільської ради, згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку. |
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого регуляторного акта (Встановлення ставки транспортного податку, виходячи з норм Кодексу, у розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік.) |
Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. Виконання вимог Податкового кодексу України щодо обов’язкового встановлення транспортного податку.
|
2.Оцінка вибранихальтернативнихспособівдосягненняцілей
Оцінкавпливу на орган місцевогосамоврядування :
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Не передбачені
|
Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку. |
Альтернатива 2 |
Надходження до сільського бюджету у 2020 році за встановленою ставкою складе 100,0 тис. грн. (4 об’єкти оподаткування х 25000 грн.). Виконання вимог Податкового кодексу України щодо обов’язкового встановлення транспортного податку |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування транспортного податку . |
Оцінкавпливу на сферу інтересівгромадян :
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України. Ставка податку залишається без змін. |
Альтернатива 2 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку буде встановлена, відповідно до вимог Податкового кодексу України, Прибузькою сільською радою . Ставка податку залишається без змін. |
Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання
Показник |
Суб’єкти господарювання |
Кількістьсуб’єктівгосподарювання, щопідпадаютьпіддіюрегулюваннямісцевихподатків і зборів станом на 01.01.2021, одиниць |
3 |
Питома вага групи у загальнійкількості, відсотків |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України . Ставка податку залишається без змін і складає 25000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік |
Альтернатива 2 |
Проектом рішенняпередбаченоврегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України . Ставка податку залишається без змін і складає 25000 за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік . |
3. Дія даного регуляторного акта на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва не впливає.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
З урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей здійснено вибір оптимального альтернативного способу.
Рейтинг результативності (досягненняцілейпід час вирішенняпроблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментаріщодоприсвоєннявідповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Не виконано вимоги Податкового кодексу України, в частині обов’язкового встановлення транспортного податку та затвердження елементів транспортного податку. |
Альтернатива 2 |
4 |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтуваннявідповідногомісцяальтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
100,0 тис.грн |
Альтернатива є неприйнятною, насамперед через недотримання вимог Податкового кодексу України у 2021році. |
Альтернатива 2 |
Врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу. |
100,716тис.грн., в т. ч. транспортний податок 100,0тис.грн. |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу. |
Рейтинг |
Аргументищодоперевагиобраноїальтернативи/причини відмовивідальтернативи |
Оцінкаризикузовнішніхчинників на діюзапропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Причиною відмови є невиконання вимог Податкового кодексу України у 2020 році щодо обов’язкового встановлення ставок транспортного податку |
Недотримання вимог законодавства щодо встановлення місцевих податків та зборів
|
Альтернатива 2 |
Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття запропонованого акта. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним, оскільки відповідає вимогам чинного регулювання, забезпечує надходження до місцевого бюджету, забезпечує досягнення цілей державного регулювання. За таких обставин, перевага була віддана даній альтернативі, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахуванням особливостей роботи сільської ради, її виконавчого органу. |
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта, зміни в чинному законодавстві можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта. Зовнішнім фактором який може вплинути негативно - неналежне ставлення та сплата транспортного податку суб’єктами господарювання. Позитивним фактором є надходження коштів до сільського бюджету у сумі 76,600 тис. грн., які використовуються на задоволення суспільних благ територіальної громади. Передбачається, що платники транспортного податку, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог. |
Оцінка можливості впровадження та виконання вимогрегуляторного акта:
Прийняття даного регуляторного акта не потребує додатковихвитрат з бюджету.
Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта:
Прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справляння транспортного податку на території Прибузької сільської ради танадходження його до місцевого бюджету в прогнозованих обсягах.
Контроль за дотриманням вимог акта здійснюватиметься відповідно дочинного законодавства Южноукраїнськимуправлінням Головного управлінняДФС у Миколаївській області.
Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного актата виконання його вимог відсутні.
5. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішенняПрибузькою сільською радою відповідно довимог чинного законодавства.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
– розробка проекту регуляторного акту та обговорення його на засіданнях постійних комісій сільської ради та дотримання принципів державної регуляторної політики;
- опублікування оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акту та проекту рішення разом з аналізом регуляторного впливу у мережі Інтернет зметою отримання зауважень та пропозицій щодо транспортного податку;
- розгляд винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльностіпропозицій та зауважень;
- направлення до уповноваженого органу для підготовки увстановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодоудосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторноїполітики;
– прийняття проекту регуляторного акта на сесії Прибузької сільської ради;
– оприлюднення регуляторного акта у засобах масовоїінформації;
– здійснення моніторингу надходжень до сільського бюджетукоштів від сплати транспортного податку.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечитьдотримання норм чинного податкового законодавства як органами фіскальноїслужби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктамигосподарювання
6.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарюваннявеликого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одногосуб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адмініструваннязазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливурегуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу тавідстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податокне є новим, тому додаткових витрат з бюджету на впровадження таадміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чибуде встановлена ставкатранспортного податку,видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування незміняться.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (мікро) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100 відсотків. У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторногоакта (Тест малого підприємництва(М-Тест)).
7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта з 1 січня по 31 грудня 2021 року.
Регуляторний акт має обмежений строк дії, що обумовлено чинністюіснуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чискасований при її зміні.
8.Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного актапропонується встановити такі статистичні показники:
- кількість платників транспортного податку, осіб;
- розмір надходжень транспортного податку до місцевого бюджету , грн.;
- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання,пов’язаними з виконанням вимог акта;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основнихположень акта (оприлюднення рішення про встановлення ставок транспортного податку вдрукованих і електронних ЗМІ територіальної громади ).
Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілейрегулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.
Прогнозні значення статистичних показників:
Назва показника |
2021 рік |
Кількість платників транспортного податку, осіб; |
3 |
Розмір надходжень до бюджету міста, тис. грн. |
76,6 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта*,тис.грн./годин
|
0,6 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання зосновних положень акта,% |
100% |
*Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – фізичними особами,пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмірмінімальної заробітної плати, з них:
2,6 години – розмір часу з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення Прибузької сільської ради на одного суб'єкта малого підприємництва;
100,716тис.грн в т. ч. 0,716 тис.грн.– розмір коштів витрат суб’єктів малого підприємництва з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення сільської ради без суми транспортного податку.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватисявідстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта будездійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхомстатистичного аналізу показників транспортного податку.
Повторне відстеження буде здійснюватись за один місяці до днязакінчення визначеного строку дії регуляторного акта.
З огляду на показники результативності, визначені у попередньомурозділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цьогорегуляторного акта буде здійснюватися статистичним та соціологічнимметодами.
VI. ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представникамимікро- та малого підприємництващодооцінкивпливурегулювання:
консультаціїщодовизначеннявпливузапропонованогорегулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконанняякихнеобхідно для здійсненнярегулювання, проведено розробником у період з 02.03.2020 по31.03.2020.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічніконсультаціїпрямі (круглістоли, наради, робочізустрічітощо), інтернет-консультаціїпрямі (інтернет-форуми, соціальнімережітощо), запити (до підприємців, експертів, науковцівтощо) |
Кількістьучасниківконсультацій, осіб |
Основнірезультатиконсультацій (опис) |
1. |
Розробником проведено робочізустрічі з представниками малого підприємництва |
3 |
Ознайомленняпредставників малого бізнесу з запропонованимирозмірамиподатків. Не отриманонегативнихвідгуків. |
2. |
Запити до підприємців |
1 |
Доцільність ухвалення рішення про встановлення ставок транспортного податку для суб’єктів малого підприємництва із залишенням ставок на рівні 2020 року; підтвердження розміру непрямих витрат суб’єктів гос-подарювання на ви-конання вимог ре-гулювання. |
2. Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та
малі):
кількістьсуб’єктів малого підприємництва, на якихпоширюєтьсярегулювання:
3 суб’єктів господарювання.
(відповідно до таблиці «Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання» додатка 1 до Методики проведенняаналізувпливу регуляторного акта).
3. Розрахуноквитратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннявимогрегулювання:
Порядковий номер |
Найменуванняоцінки |
У перший рік (стартовийріквпровадженнярегулювання) |
Періодичні (за наступнийрік) |
Витрати за |
Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання |
||||
1 |
Придбаннянеобхідногообладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
- |
- |
- |
2 |
Процедуриповірки та/або постановки на відповіднийоблік у визначеномуорганідержавноївладичимісцевогосамоврядування |
- |
- |
- |
3 |
Процедуриексплуатаціїобладнання (експлуатаційнівитрати - витратніматеріали) |
- |
- |
- |
4 |
Процедуриобслуговуванняобладнання (технічнеобслуговування) |
- |
- |
- |
5 |
Іншіпроцедури (уточнити): , Сплата одним підприємцем : Послуги банку Транспортний податок |
7грн.*4 міс.=28 грн. 8334 *4= 33334грн. |
- |
- |
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
28 грн.+33334грн.= 33362 грн. |
- |
- |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, од. |
3 |
- |
- |
8 |
Сумарно, гривень |
100000 (транспортний податок)+84 (касове обслуговування) =100084 |
- |
- |
Оцінкавартостіадміністративних процедур суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування |
||||
Розмірмінімальноїзаробітної плати 4 723,00 грн. , у погодинномурозмірі – 28,45 гривень (4723 грн./166год/міс.) |
||||
9 |
Процедуриотриманняпервинноїінформації про вимогирегулювання Формула: |
0,5год. х 28,45грн.х1 = 14,23грн. |
- |
-. |
10 |
Процедуриорганізаціївиконаннявимогрегулювання Формула: |
0,5год. х 28,45грн. х1 =14,23грн. |
|
- |
11 |
Процедуриофіційногозвітування Формула: |
(0,5год.+0,5год.+ 0,1год.+0,5год.) х 28,45грн.х1х4 =182,1грн. |
- |
-.
|
12 |
Процедурищодозабезпеченняпроцесуперевірок Формула: |
Відсутні |
- |
- |
13 |
Іншіпроцедури (уточнити) |
- |
- |
- |
14 |
Разом, гривень |
210,56 |
Х |
- |
15 |
Кількістьсуб’єктів малого підприємництва, щоповиннівиконативимогирегулювання, одиниць |
3 |
|
|
16 |
Сумарно, гривень
|
210,56х 3 = 631,68 |
Х |
- |
3. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковийномер |
Показник |
Перший рікрегулювання (стартовий) |
За п’ятьроків |
1 |
Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання, грн. |
100084 в т. ч. туристичний збір 100000 |
- |
2 |
Оцінкавартостіадміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування, грн. |
631,68 |
- |
3 |
Сумарнівитрати малого підприємництва на виконаннязапланованого регулювання, грн. |
100715,68 в т. ч. туристичний збір 100000 |
- |
4 |
Бюджетнівитрати на адмініструваннярегулюваннясуб’єктів малого підприємництва |
0 |
- |
5 |
Сумарнівитрати на виконаннязапланованогорегулювання, грн. |
100715,68 в т. ч. туристичний збір 100000 |
|
5. Розробленнякоригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництващодозапропонованогорегулювання.
Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництваможуть бути:
- спрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання;
- встановленнязменшених ставок податків та зборів.
Чиннеподатковезаконодавствопередбачаєпрямерегулюванняпитань порядку, строків, звітування та сплати транспортного податку. Таким чином, сільська рада не маєповноваженьщодовстановленняпом’якшувальнихзаходів з адміністративних процедур з регулювання.
Оскількисправляннятранспортного податку не несеподатковогонавантаження на самих суб’єктівпідприємництва, а лишевитратипов’язані з обігом, звітуванням та справляннямїх з платниківданихзборів, пом’якшувальним заходом для них могло бути тількиспрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання. Проте, застосуванняданихзаходівможливетільки за умов внесеннязмін до податковогозаконодавства.
Відповідно до податковогозаконодавства до повноваженьорганівмісцевогосамоврядуванняналежитьвстановлення ставок по місцевимподаткам і зборам у межах встановленихПодатковим кодексом України.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
НАЗВА АКТУ: проект рішення Прибузької сільської ради «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Прибузької сільської ради на 2021 рік»
-- податок на майно в частині транспортного податку
Назва регуляторного органу –Прибузька сільська рада
Підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015№1151.
І. Визначенняпроблеми, яку передбачаєтьсярозв’язати шляхом державногорегулювання
Проблеми, які передбачається розв'язати, та причини їх виникнення – це безпосередня вимога законодавства.
Органи місцевого самоврядування, відповідно до ст. 10 Податкового кодексу України, кожного року ухвалюють рішення про місцеві податки та збори на наступний рік. У 2020 році рішення Прибузької сільської ради від 26.06.2019 року № 1 «Про встановлення місцевих податків та зборів на території Прибузької сільської ради на 2020 рік» в частині транспортного податкуне діє. Вразі не встановлення транспортного податку рішенням Прибузької сільської ради, згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку.
У 2019 році на території територіальної громади надходження до місцевого бюджету склали –72.809 тис. грн.
Проблеми, якіпропонуєтьсярозв’язати з прийняттямданогорішення.
Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізму неможливе, оскільки чинне податкове законодавство чітко регламентує, що до повноважень саме місцевих рад належить встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом.
Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого акту, так як він приймався тільки на 2020 рік і потребує розгляду та встановлення ставок транспортного податку на наступний рік. Кодекс чітко регламентує необхідність встановлення місцевою радою місцевих податків і зборів, розмір їх ставок до початку наступного бюджетного періоду.
Кодексом зобов’язано копію ухваленого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронному вигляді у десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, у якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборів або змін до них і офіційне оприлюднення щодо встановлення місцевих податків та зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується їх застосування.
Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскільки забезпечує внесок у його наповнення. Стабільність надходжень, що формують загальний фонд бюджету міста, дозволяє забезпечити безперебійну життєдіяльність територіальної громади в різних сферах, своєчасну виплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всі інші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям суспільні послуги в тій чи іншій сфері, якими опікуються органи місцевого самоврядування.
Визначенняосновнихгруп (підгруп), на які проблема справляєвплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
Впливає на всіхчленівтериторіальноїгромади, якімаютьвпевненість у можливостізабезпеченняфінансуваннясоціальноважливихпрограм за рахунокотриманихнадходженьмісцевихподатків і зборів. |
- |
Держава |
До повноваженьорганівмісцевогосамоврядуваннявіднесено право встановлювати ставки місцевихподатків і зборів. Відзапропонованогорегулюванняпрогнозуєтьсянадходженнякоштіввідсплатимісцевихподатків і зборів для направленняїх на фінансуваннясоціальноважливихпрограм в галузяхохорониздоров’я, соціальногозахисту, житлово-комунального та дорожньогогосподарства, тощо. |
- |
Суб’єктигосподарювання, |
Проектом рішенняпередбаченоврегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
-
|
ІІ. Визначенняцілей державного регулювання:
Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями його прийняття є:
- встановлення ставки транспортного податку, який справляється на території Прибузької сільської ради;
- забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету;
- виконання місцевих програм, вирішення загальних проблем;
- забезпечення дотримання вимог Податкового кодексу щодо транспортного податку.
ІІІ. Визначення та оцінкавсіхприйнятихальтернативнихспособівдосягненнязазначенихцілей
1.Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:
Вид альтернативи |
Описальтернативи |
Альтернатива 1 Неприйняття регуляторного акта (відмова від регулювання) |
По закінченню2020 року діюче на території територіальної громади рішення, яким встановлено транспортний податок має бутискасованов зв’язку з закінченням терміну дії. В разі не встановлення транспортного податку рішенням Прибузької сільської ради, згідно підпункту 12.3.5 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України транспортний податок буде справлятись виходячи з норм Кодексу у фіксованому розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік. Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку. |
Альтернатива 2 Прийняття запропонованого регуляторного акта (Встановлення ставки транспортного податку, виходячи з норм Кодексу, у розмірі 25 000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік.) |
Забезпечення досягнення цілей державного регулювання. Виконання вимог Податкового кодексу України щодо обов’язкового встановлення транспортного податку.
|
2.Оцінка вибранихальтернативнихспособівдосягненняцілей
Оцінкавпливу на орган місцевогосамоврядування :
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Не передбачені
|
Обсяг надходжень до місцевого бюджету не зміниться, проте сільська рада порушить вимоги Податкового кодексу України в частині обов’язковоговстановлення ставки транспортного податку. |
Альтернатива 2 |
Надходження до сільського бюджету у 2020 році за встановленою ставкою складе 100,0 тис. грн. (4 об’єкти оподаткування х 25000 грн.). Виконання вимог Податкового кодексу України щодо обов’язкового встановлення транспортного податку |
Витрати часу, матеріальних ресурсів для фіскальних органів на адміністрування транспортного податку . |
Оцінкавпливу на сферу інтересівгромадян :
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України. Ставка податку залишається без змін. |
Альтернатива 2 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку буде встановлена, відповідно до вимог Податкового кодексу України, Прибузькою сільською радою . Ставка податку залишається без змін. |
Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання
Показник |
Суб’єкти господарювання |
Кількістьсуб’єктівгосподарювання, щопідпадаютьпіддіюрегулюваннямісцевихподатків і зборів станом на 01.01.2021, одиниць |
3 |
Питома вага групи у загальнійкількості, відсотків |
100% |
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України . Ставка податку залишається без змін і складає 25000 грн. за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік |
Альтернатива 2 |
Проектом рішенняпередбаченоврегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
Ставка транспортного податку встановлена Податковим кодексом України . Ставка податку залишається без змін і складає 25000 за один об’єкт оподаткування у розрахунку на один календарний рік . |
3. Дія даного регуляторного акта на сферу інтересів суб’єктів господарювання великого і середнього підприємництва не впливає.
4. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
З урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей здійснено вибір оптимального альтернативного способу.
Рейтинг результативності (досягненняцілейпід час вирішенняпроблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментаріщодоприсвоєннявідповідного бала |
Альтернатива 1 |
1 |
Не виконано вимоги Податкового кодексу України, в частині обов’язкового встановлення транспортного податку та затвердження елементів транспортного податку. |
Альтернатива 2 |
4 |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу |
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтуваннявідповідногомісцяальтернативи у рейтингу |
Альтернатива 1 |
Відсутні |
100,0 тис.грн |
Альтернатива є неприйнятною, насамперед через недотримання вимог Податкового кодексу України у 2021році. |
Альтернатива 2 |
Врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу. |
100,716тис.грн., в т. ч. транспортний податок 100,0тис.грн. |
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, врегулюванняправовідносинміж органами місцевого самоврядування, суб’єктамигосподарюваннястосовностягнення транспортного податку, щозначнозабезпечує порядок йогоадміністрування та виконання нормКодексу. |
Рейтинг |
Аргументищодоперевагиобраноїальтернативи/причини відмовивідальтернативи |
Оцінкаризикузовнішніхчинників на діюзапропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Причиною відмови є невиконання вимог Податкового кодексу України у 2020 році щодо обов’язкового встановлення ставок транспортного податку |
Недотримання вимог законодавства щодо встановлення місцевих податків та зборів
|
Альтернатива 2 |
Досягнення встановлених цілей відбудеться лише за умови безпосереднього державного регулювання, шляхом прийняття запропонованого акта. Цей спосіб досягнення цілей є найбільш оптимальним та доцільним, оскільки відповідає вимогам чинного регулювання, забезпечує надходження до місцевого бюджету, забезпечує досягнення цілей державного регулювання. За таких обставин, перевага була віддана даній альтернативі, оскільки у цьому випадку досягнути вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий термін з врахуванням особливостей роботи сільської ради, її виконавчого органу. |
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта, зміни в чинному законодавстві можуть мати як позитивний, так і негативний вплив на дію цього регуляторного акта. Зовнішнім фактором який може вплинути негативно - неналежне ставлення та сплата транспортного податку суб’єктами господарювання. Позитивним фактором є надходження коштів до сільського бюджету у сумі 76,600 тис. грн., які використовуються на задоволення суспільних благ територіальної громади. Передбачається, що платники транспортного податку, будуть неухильно виконувати вимоги запропонованого проекту рішення, тобто в повному обсязі та своєчасно вносити податкові платежі, тому як вартість виконання цих вимог нижча, ніж вартість ухилення від виконання таких вимог. |
Оцінка можливості впровадження та виконання вимогрегуляторного акта:
Прийняття даного регуляторного акта не потребує додатковихвитрат з бюджету.
Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта:
Прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справляння транспортного податку на території Прибузької сільської ради танадходження його до місцевого бюджету в прогнозованих обсягах.
Контроль за дотриманням вимог акта здійснюватиметься відповідно дочинного законодавства Южноукраїнськимуправлінням Головного управлінняДФС у Миколаївській області.
Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного актата виконання його вимог відсутні.
5. Механізм та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішенняПрибузькою сільською радою відповідно довимог чинного законодавства.
Організаційні заходи для впровадження регулювання:
– розробка проекту регуляторного акту та обговорення його на засіданнях постійних комісій сільської ради та дотримання принципів державної регуляторної політики;
- опублікування оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акту та проекту рішення разом з аналізом регуляторного впливу у мережі Інтернет зметою отримання зауважень та пропозицій щодо транспортного податку;
- розгляд винесених з боку суб’єктів підприємницької діяльностіпропозицій та зауважень;
- направлення до уповноваженого органу для підготовки увстановленому Кабінетом Міністрів України порядку пропозицій щодоудосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторноїполітики;
– прийняття проекту регуляторного акта на сесії Прибузької сільської ради;
– оприлюднення регуляторного акта у засобах масовоїінформації;
– здійснення моніторингу надходжень до сільського бюджетукоштів від сплати транспортного податку.
Таким чином, упровадження регуляторного акта забезпечитьдотримання норм чинного податкового законодавства як органами фіскальноїслужби, органами місцевого самоврядування, так і суб’єктамигосподарювання
6.Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарюваннявеликого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одногосуб’єкта господарювання та бюджетних витрат на адмініструваннязазначеної категорії відповідно до Методики проведення аналізу впливурегуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу тавідстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податокне є новим, тому додаткових витрат з бюджету на впровадження таадміністрування регулювання не передбачається. Незалежно від того чибуде встановлена ставкатранспортного податку,видатки фіскальних органів та органів місцевого самоврядування незміняться.
Питома вага суб’єктів малого підприємництва (мікро) у загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, складає 100 відсотків. У зв’язку з тим, що питома вага суб’єктів малого підприємництва в загальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує 10%, здійснено розрахунок на запровадження державного регулювання для суб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторногоакта (Тест малого підприємництва(М-Тест)).
7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта з 1 січня по 31 грудня 2021 року.
Регуляторний акт має обмежений строк дії, що обумовлено чинністюіснуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чискасований при її зміні.
8.Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Для визначення результативності цього регуляторного актапропонується встановити такі статистичні показники:
- кількість платників транспортного податку, осіб;
- розмір надходжень транспортного податку до місцевого бюджету , грн.;
- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання,пов’язаними з виконанням вимог акта;
- рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основнихположень акта (оприлюднення рішення про встановлення ставок транспортного податку вдрукованих і електронних ЗМІ територіальної громади ).
Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілейрегулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.
Прогнозні значення статистичних показників:
Назва показника |
2021 рік |
Кількість платників транспортного податку, осіб; |
3 |
Розмір надходжень до бюджету міста, тис. грн. |
76,6 |
Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта*,тис.грн./годин
|
0,6 |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання зосновних положень акта,% |
100% |
*Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – фізичними особами,пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути змінений, якщо зміниться розмірмінімальної заробітної плати, з них:
2,6 години – розмір часу з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення Прибузької сільської ради на одного суб'єкта малого підприємництва;
100,716тис.грн в т. ч. 0,716 тис.грн.– розмір коштів витрат суб’єктів малого підприємництва з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішення сільської ради без суми транспортного податку.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватисявідстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акта будездійснюватись після набрання чинності цим регуляторним актом шляхомстатистичного аналізу показників транспортного податку.
Повторне відстеження буде здійснюватись за один місяці до днязакінчення визначеного строку дії регуляторного акта.
З огляду на показники результативності, визначені у попередньомурозділі аналізу регуляторного акта, відстеження результативності цьогорегуляторного акта буде здійснюватися статистичним та соціологічнимметодами.
VI. ТЕСТ малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представникамимікро- та малого підприємництващодооцінкивпливурегулювання:
консультаціїщодовизначеннявпливузапропонованогорегулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконанняякихнеобхідно для здійсненнярегулювання, проведено розробником у період з 02.03.2020 по31.03.2020.
Порядковий номер |
Вид консультації (публічніконсультаціїпрямі (круглістоли, наради, робочізустрічітощо), інтернет-консультаціїпрямі (інтернет-форуми, соціальнімережітощо), запити (до підприємців, експертів, науковцівтощо) |
Кількістьучасниківконсультацій, осіб |
Основнірезультатиконсультацій (опис) |
1. |
Розробником проведено робочізустрічі з представниками малого підприємництва |
3 |
Ознайомленняпредставників малого бізнесу з запропонованимирозмірамиподатків. Не отриманонегативнихвідгуків. |
2. |
Запити до підприємців |
1 |
Доцільність ухвалення рішення про встановлення ставок транспортного податку для суб’єктів малого підприємництва із залишенням ставок на рівні 2020 року; підтвердження розміру непрямих витрат суб’єктів гос-подарювання на ви-конання вимог ре-гулювання. |
2. Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):
Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та
малі):
кількістьсуб’єктів малого підприємництва, на якихпоширюєтьсярегулювання:
3 суб’єктів господарювання.
(відповідно до таблиці «Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання» додатка 1 до Методики проведенняаналізувпливу регуляторного акта).
3. Розрахуноквитратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннявимогрегулювання:
Порядковий номер |
Найменуванняоцінки |
У перший рік (стартовийріквпровадженнярегулювання) |
Періодичні (за наступнийрік) |
Витрати за |
Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання |
||||
1 |
Придбаннянеобхідногообладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
- |
- |
- |
2 |
Процедуриповірки та/або постановки на відповіднийоблік у визначеномуорганідержавноївладичимісцевогосамоврядування |
- |
- |
- |
3 |
Процедуриексплуатаціїобладнання (експлуатаційнівитрати - витратніматеріали) |
- |
- |
- |
4 |
Процедуриобслуговуванняобладнання (технічнеобслуговування) |
- |
- |
- |
5 |
Іншіпроцедури (уточнити): , Сплата одним підприємцем : Послуги банку Транспортний податок |
7грн.*4 міс.=28 грн. 8334 *4= 33334грн. |
- |
- |
6 |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
28 грн.+33334грн.= 33362 грн. |
- |
- |
7 |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, од. |
3 |
- |
- |
8 |
Сумарно, гривень |
100000 (транспортний податок)+84 (касове обслуговування) =100084 |
- |
- |
Оцінкавартостіадміністративних процедур суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування |
||||
Розмірмінімальноїзаробітної плати 4 723,00 грн. , у погодинномурозмірі – 28,45 гривень (4723 грн./166год/міс.) |
||||
9 |
Процедуриотриманняпервинноїінформації про вимогирегулювання Формула: |
0,5год. х 28,45грн.х1 = 14,23грн. |
- |
-. |
10 |
Процедуриорганізаціївиконаннявимогрегулювання Формула: |
0,5год. х 28,45грн. х1 =14,23грн. |
|
- |
11 |
Процедуриофіційногозвітування Формула: |
(0,5год.+0,5год.+ 0,1год.+0,5год.) х 28,45грн.х1х4 =182,1грн. |
- |
-.
|
12 |
Процедурищодозабезпеченняпроцесуперевірок Формула: |
Відсутні |
- |
- |
13 |
Іншіпроцедури (уточнити) |
- |
- |
- |
14 |
Разом, гривень |
210,56 |
Х |
- |
15 |
Кількістьсуб’єктів малого підприємництва, щоповиннівиконативимогирегулювання, одиниць |
3 |
|
|
16 |
Сумарно, гривень
|
210,56х 3 = 631,68 |
Х |
- |
3. Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб'єктів малого підприємництва
Бюджетні витрати на адміністрування регулювання суб’єктів малого підприємництва не підлягають розрахунку, оскільки встановлені нормами Податкового кодексу України. Органи місцевого самоврядування наділені повноваженнями лише встановлювати ставки місцевих податків (зборів), не змінюючи порядок їх обчислення, сплати та інші адміністративні процедури.
Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
Порядковийномер |
Показник |
Перший рікрегулювання (стартовий) |
За п’ятьроків |
1 |
Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання, грн. |
100084 в т. ч. туристичний збір 100000 |
- |
2 |
Оцінкавартостіадміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування, грн. |
631,68 |
- |
3 |
Сумарнівитрати малого підприємництва на виконаннязапланованого регулювання, грн. |
100715,68 в т. ч. туристичний збір 100000 |
- |
4 |
Бюджетнівитрати на адмініструваннярегулюваннясуб’єктів малого підприємництва |
0 |
- |
5 |
Сумарнівитрати на виконаннязапланованогорегулювання, грн. |
100715,68 в т. ч. туристичний збір 100000 |
|
5. Розробленнякоригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництващодозапропонованогорегулювання.
Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництваможуть бути:
- спрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання;
- встановленнязменшених ставок податків та зборів.
Чиннеподатковезаконодавствопередбачаєпрямерегулюванняпитань порядку, строків, звітування та сплати транспортного податку. Таким чином, сільська рада не маєповноваженьщодовстановленняпом’якшувальнихзаходів з адміністративних процедур з регулювання.
Оскількисправляннятранспортного податку не несеподатковогонавантаження на самих суб’єктівпідприємництва, а лишевитратипов’язані з обігом, звітуванням та справляннямїх з платниківданихзборів, пом’якшувальним заходом для них могло бути тількиспрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання. Проте, застосуванняданихзаходівможливетільки за умов внесеннязмін до податковогозаконодавства.
Відповідно до податковогозаконодавства до повноваженьорганівмісцевогосамоврядуванняналежитьвстановлення ставок по місцевимподаткам і зборам у межах встановленихПодатковим кодексом України.