Прибузька сільська рада
Миколаївська область

проект рішення Прибузької  сільської  ради «Про встановлення місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік»

Дата: 15.02.2022 11:46
Кількість переглядів: 1484

АНАЛІЗ   РЕГУЛЯТОРНОГО   ВПЛИВУ

 

НАЗВА АКТУ:  проект рішення Прибузької  сільської  ради «Про встановлення місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік»

-- єдиний  податок 

 

Назва регуляторного органу –Прибузька  сільська   рада

            Підготовлений відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року № 308 зі змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015№1151.

 

І. Визначенняпроблеми, яку передбачаєтьсярозв’язати шляхом державногорегулювання

 

Проблеми, які передбачається розв'язати, та причини їх виникнення – це  безпосередня  вимога  законодавства.  Органи  місцевого  самоврядування кожного року ухвалюють рішення про місцеві податки та збори на наступний рік.  Враховуючи,  що  в  разі  невстановлення  місцевих  податків  і  зборів, передбачених статтею 10 Податкового кодексу України (надалі – Кодекс),  рішеннями  місцевого  самоврядування,  такі  податки  й  збори сплачуються  платниками  в  порядку,  установленому  Податковим кодексом України за мінімальними  ставками  та  без  застосування  відповідних  коефіцієнтів (оскільки  мінімального  розміру  не  встановлено,  слід  вважати,  що надходження до місцевого бюджету від справляння єдиного податку будуть 0 грн.), негативний вплив буде завдано Прибузькій  сільській  територіальній громаді, оскільки відсутність надходжень до місцевого бюджету ставить під загрозу  виконання  місцевих  програм,  у  тому  числі  програми  розвитку підприємництва,  фінансування бюджетної сфери, виплату заробітної плати працівникам, які фінансуються з місцевого бюджету.

Важливість проблеми - забезпечення стабільного економічного та соціального розвитку  шляхом реалізації місцевих  програм  виконання  яких  залежить  від  наповнення  місцевого бюджету і потребує відповідного фінансового забезпечення.

За інформацією Южноукраїнське управління  Головного  управління ДФС у Миколаївській області у 2019 році   на  території  Прибузької  сільської  ради  обліковувалось145  платників  єдиного  податку , з них І групи 5 платника, 2 групи –77платників,  3 групи - 2 платників, 4 групи – 61 платника.Надходження до місцевого  бюджету у 2019 році від сплати єдиного податку платниками всіх груп склали – 3721,979 тис.грн., що на 240,583 тис. грн.. більше ніж у 2018 році.

Для  розрахунку  прогнозних показників  суми  витрат  суб’єктів  малого  підприємництва  враховувалися:  розмір прожиткового  мінімуму  для  працездатних  осіб, установленого  законом  на  01 грудня  2020  року  (надалі  –  прожиткового мінімуму)  складає  2270 гривен тарозмір мінімальної  заробітної  плати,  установленої законом на 01 січня 2020 року (надалі – мінімальної заробітної плати) – 4 723 грн. 

Відповідно  до  чинного  законодавства  повноваження  щодо встановлення  місцевих  податків  є  виключною  компетенцією  органів місцевого самоврядування  і  фіксовані ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців  встановлюються  сільськими    радами  в  межах  ставок, визначених  Кодексом  (для  першої  групи  платників  єдиного  податку  –  у межах  до  10  відсотків  розміру  прожиткового  мінімуму  для  працездатних осіб, для другої групи платників єдиного податку у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати). Пропонується залишити діючі розміри єдиного податку для фізичних осіб – підприємців першої групи у розмірі 10  % прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.01.2021 рокута  для  фізичних  осіб  –  підприємцях  другої  групи  у  розмірі  18% мінімальної заробітної плати на 01.01.2021 року. Прийняття даного рішеннядасть можливість залучити фінансовий ресурс домісцевого бюджету.

 

            Проблеми, якіпропонуєтьсярозв’язати з прийняттямданогорішення.

 

Розв’язання даної проблеми за допомогою ринкового механізмунеможливе, оскільки чинне податкове законодавство чітко регламентує, щодо повноважень саме сільських   рад належить встановлення ставок місцевихподатків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом.

Проблема не може бути розв’язана за допомогою діючого акту,  так яквін  приймався  тільки  на  2020  рік  і  потребуєрозгляду та встановлення єдиного податку на наступний рік. Кодекс чіткорегламентує необхідність встановлення сільською радою місцевих податків ізборів,  розмір  їх  ставок  до  початку  наступного  бюджетного  періоду.

Кодексом зобов’язано копію ухваленого рішення про встановлення місцевихподатків чи зборів або про внесення змін до них надіслати в електронномувигляді у десятиденний строк з дня ухвалення до контролюючого органу, уякому  перебувають  на  обліку  платники  відповідних  місцевих  податків  тазборів, але не пізніше 01 липня року, що передує бюджетному періоду, уякому планується застосовування встановлюваних місцевих податків і зборівабо  змін  до  них  і  офіційне  оприлюднення  щодо  встановлення  місцевихподатків та зборів до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, вякому планується їх застосування.

Кожен податок є важливою складовою доходів бюджету, оскількизабезпечує внесок у його наповнення. Згідно з бюджетним законодавствомєдиний податок є одним із джерел надходжень загального фонду бюджетусільської  ради,  за  рахунок  якого  утримуються  бюджетні  установи  громади,  щозабезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я,соціального  захисту,  культури,  фізичної  культури  та  спорту.  Стабільністьнадходжень,  що  формують  загальний  фонд  бюджету ,  дозволяєзабезпечити безперебійну життєдіяльність громади в різних сферах, своєчаснувиплату заробітної плати працівникам бюджетних установ та провести всіінші соціально важливі видатки, отримати всім мешканцям  суспільніпослуги  в  тій  чи  іншій  сфері,  якими  опікуються  органи  місцевогосамоврядування.

Для встановлення ставок по єдиному податку з 01.01.2021 рокунеобхідно провести регуляторну процедуру.

 

Визначенняосновнихгруп (підгруп), на які проблема справляєвплив:

 

Групи (підгрупи)

Так

Ні

Громадяни

Впливає на всіхчленівтериторіальноїгромади, якімаютьвпевненість у можливостізабезпеченняфінансуваннясоціальноважливихпрограм за рахунокотриманихнадходженьмісцевихподатків і зборів.

 -

Держава

До повноваженьорганівмісцевогосамоврядуваннявіднесено право встановлювати ставки місцевихподатків і зборів. Відзапропонованогорегулюванняпрогнозуєтьсянадходженнякоштіввідсплатимісцевихподатків і зборів для направленняїх на фінансуваннясоціальноважливихпрограм в галузяхохорониздоров’я, соціальногозахисту, житлово-комунального та дорожньогогосподарства, тощо.

 -

Суб’єктигосподарювання,

Впливає на суб’єктівгосподарювання, якіє платникамиєдиногоподатку та сплачують  податки в розмірах, встановленихміською радою

 -

 

 

 

ІІ. Визначенняцілейдержавногорегулювання:

 

Проект  регуляторного  акта  спрямований  на  розв’язання  проблеми,визначеної в попередньому розділі АРВ в цілому, основними цілями йогоприйняття є:

- встановлення оптимальних  розмірів ставок єдиного податку для фізичнихосіб-підприємців,  які  здійснюють  господарську  діяльність  на  території   громади;

-   забезпечення стабільних надходжень до місцевого бюджету;

- виконання місцевих програм, вирішення  проблем;

-  забезпечення  дотримання  вимог  Податкового  кодексу  щодо  єдиногоподатку.

 

ІІІ. Визначення та оцінкавсіхприйнятихальтернативнихспособівдосягненнязазначенихцілей

 

1.Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі

альтернативні способи досягнення визначених цілей:

 

 Вид альтернативи

Описальтернативи

Альтернатива 1

Неприйняття регуляторного

акта (відмова від

регулювання)

По  закінченню2020  року  діюче  на  території

  громади рішенняпро  встановленняєдиногоподаткумає  бутискасованов зв’язку з закінченням терміну дії.

Суб’єктигосподарюваннязалишаться  без

нормативного акту.

Уразіневстановленнявідповідних ставок, місцевий

бюджет  втратитьнадходженняєдиногоподатку  у

зв’язку з відсутністюмінімальної ставки. Таківтрати

складуть прогнозно 3905,171тис.грн.

Негативнийвплив буде завданоПрибузькій

територіальнійгромаді,  оскількивідсутність

надходжень  до  бюджету  ставить  підзагрозу

виконаннямісцевихпрограм.

Альтернатива 2

Прийняття  запропонованого

регуляторного акта

(Установлення  фіксованих

ставок  єдиного  податку  для

фізичних  осіб-підприємців  І

і  ІІ груп платників єдиного

податку  у  розмірі  10%  від

прожиткового  мінімуму  –

для  І  групи  і  18%  від

мінімальної заробітної плати

– для ІІ групи ( розмір ставок

у  відсотковому  виразі

залишається  незмінним

протягом     2020

року)

Забезпеченнядосягненняцілейдержавного

регулювання.

Врахуванняпропозиціїгромадських спілок та організацій підприємців щодо залишення ставок єдиногоподатку на рівні  2020 року.

Сталінадходження у сумі3905,171 тис.грн. до

місцевого  бюджету  без  погіршення  умов  для

розвиткумікробізнесу.

Належнефінансуванняпрограмсоціально-економічногорозвиткугромади.

При описі альтернатив використовувалися показники надходжень до бюджету від сплатиєдиного  податку  платниками  І  та  ІІ  груп,  надані  Южноукраїнським управлінням Головного управління ДПС у Миколаївській області. Ставка податку для платників І групи 10% –192,10грн. в місяць на 2019 році,210,20 грн.  в місяць у  2020  році та 227,0грн.  у місяць у  2021  році (від  розміру  прожиткового  мінімуму  для  працездатних  осіб,установленого законом на 01.01.2019 -1921 грн., на2020 рік – 2102 грн., на2021 рік – 2270 грн.)), ІІ групи 20% – 834,60 грн. в місяць на 2019 рік,850,14 грн.  в місяць на  2020  рік (від  розміру  мінімальної  заробітної  плати)

2.Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей

 

    Оцінкавпливу на орган місцевогосамоврядування :

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачені

 Відсутні надходження до

місцевого бюджету  від сплати єдиного податку платниками І та ІІ групи

Відсутні надходження до

місцевого  бюджету  від

платників  єдиного

податку першої та другої

груп,  в  результаті  чого

місцевий  бюджет

недоотримає  єдиного

податку  у  сумі  896,450тис. грн.

Альтернатива 2

Надходження до

місцевого бюджету у

2020 році за фіксованими

ставками з урахуванням

мінімальної заробітної

плати та прожиткового

Витрати часу,

матеріальних ресурсів

для фіскальних органів

на адміністрування

єдиного податку

станом на 01.01.2021

року, прогноз у сумі

896,450тис. грн., що на

1,052% більше надходжень 2020 року за рахунок

збільшення розміру

мінімальної заробітної

плати та прожиткового

мінімуму.

Витрати часу,

матеріальних ресурсів

для фіскальних органів

на адміністрування

єдиного податку

 

Оцінкавпливу на сферу інтересівгромадян :

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Прогнозовано місцевий

бюджет втратить кошти

у сумі 896,450тис.грн.

Територіальна громада  не

отримає належного

фінансування програм

соціально-економічного

розвитку.

Альтернатива 2

 Надходження, пов'язані

зісплатоюєдиного

податкудо місцевого

бюджету на

прогнозованомурівні

896,450тис. грн.

спрямовуються  на

вирішеннямісцевих

програм.

Витрати для жителів

в тому випадку,

якщосуб’єкти

господарювання

підвищатьціни на товари

і послуги.

 

Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання

Показник

Фізичні особи-підприємці

І групи

ІІ групи

Кількістьсуб’єктівгосподарювання, щопідпадаютьпіддіюрегулюваннямісцевихподатків і зборів станом на 01.01.2020, одиниць

82

5

77

Питома вага групи у загальнійкількості, відсотків

100

6

94

 

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Відсутні

Суб'єктигосподарювання– платникиєдиногоподатку у 2021роцібудутьсплачуватиподатокна доходифізичнихосіб за загальною системою

оподаткування

Альтернатива 2

Встановленнячітких

ставок єдиногоподатку,

їхпостійність та незмінність,  здійсненнягосподарськоїдіяльності за спрощеною системою оподаткуваннязі

ставками єдиногоподатку у розмірі10% відпрожитковогомінімуму для працездатнихосіб ( I група) та 18% відмінімальноїзаробітної плати (II група).

Прозориймеханізмсправлянняподатку.

Бюджет отримаєдодатковінадходження усумі896,450тис.грн.-цесплата єдиногоподатку для першої та другоїгруппу відсотковихрозмірах, прийнятих на рівніминулихроківдля I групи - ставка єдиногоподатку -10%

прожитковогомінімуму

для працездатнихосіб,

встановленою законом на

1 січня 2021 року на місяць та для IIгрупи –18% розмірумінімальноїзаробітної плати. У 2021роцівитрати на сплату

податкускладуть у сумі896,450тис.грн., що на 44,310 тис. грн. більше, ніж у 2020році, дозволить збільшитивидатки на утриманняінфраструктуригромади та створитисприятливі

умови для залучення

внутрішніх та зовнішніх

інвестиційнихкоштів, якіможуть бути спрямовані на розвиток малого тасередньогопідприємництва в громаді.

Сплатаєдиногоподатку для першої та другоїгрупи увідсотковихрозмірах,

прийнятих на рівніминулихроківдля I

групи - ставка єдиногоподатку -10%

прожитковогомінімуму для працездатнихосіб, встановленої законом на 1 січня 2021 року на

місяць та для IIгрупи –18% розмірумінімальноїзаробітної плати. У 2021

роцівитрати на сплатуподаткускладуть для Iгрупи у сумі53787 грн., що на 2650грн. більше, ніж у 2020році, для IIгрупи у сумі842663грн., щона рівні 2020 року на одного суб’єктамікропідприємництва.

 

3. Дія  даного  регуляторного  акта  на  сферу  інтересів  суб’єктівгосподарювання великого і середнього підприємництва не впливає.

 

4.  Вибір  найбільш  оптимального  альтернативного  способу досягнення цілей

З урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначенихцілей здійснено вибір оптимального альтернативного способу.

 

Рейтинг результативності (досягненняцілейпід час вирішенняпроблеми)

Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки)

Коментаріщодоприсвоєннявідповідного бала

Альтернатива 1

1

Відсутні надходження до місцевого бюджету. Втрати міського бюджету прогнозовано складуть 3712,140тис. грн.

Альтернатива 2

4

Цей регуляторний акт відповідає

потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної

регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, а саме, збільшення доходної частини

бюджету, що забезпечить фінансування повноважень органів місцевого самоврядування.

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтуваннявідповідногомісцяальтернативиу рейтингу

Альтернатива 1

Відсутні

Відсутні

Альтернатива є неприйнятною, насамперед через неотримання у 2020 роцінадходжень до бюджету у сумі3712,140тис.грн., щозавадитьзабезпеченню низки видатків,направлених на організацію та поліпшенняжиттєдіяльностіміськоїгромади

Альтернатива 2

Надходжен

нядо бюджету

єдиногоподатку у

сумі3712,140

тис.грн. надастьможливість

фінансування в повніймірі

запланованихвидатківна наданнясуспільних

послугмешканцям

вирішення

проблем громади

 

3759,265тис.грн.,

в т. ч. єдиний податок  3712,140тис.грн.

Цейрегуляторний  акт  відповідає потребам у розв’язаннівизначеноїпроблеми  тапринципам державноїрегуляторноїполітики. Затвердження такого регуляторного актазабезпечитьпоступоведосягненнявстановленихцілей,  асаме,  збільшеннядоходноїчастини  бюджету,  щозабезпечитьфінансуванняповноваженьорганівмісцевогосамоврядування.

 

  Рейтинг

Аргументищодоперевагиобраноїальтернативи/причини відмовивідальтернативи

Оцінкаризикузовнішніхчинників на діюзапропонованого регуляторного акта

Альтернатива 1

Причиною відмови є

необхідність фінансування

місцевих програм, наповнення

місцевого бюджету,

недоотримання коштів у 2021 році за прогнозом становить 3905,171. грн.

Відсутні кошти в

місцевому бюджеті.

Зміни у Податковому

кодексі України, зниження

платоспроможності

платників податків,

зменшення кількості

суб’єктів господарювання.

Політична та економічна

ситуація в країні

Альтернатива 2

Досягнення  встановлених  цілей відбудеться лише за умови безпосереднього  державного  регулювання, шляхом прийняття запропонованого акта. Цей спосіб досягнення  цілей  є  найбільш оптимальним  та  доцільним, оскільки  відповідає вимогам чинного  регулювання,  забезпечує  надходження  до  місцевого бюджету, забезпечує досягнення

цілей державного регулювання.

За  таких  обставин,  перевага  була  віддана  даній  альтернативі, оскільки у цьому випадку  досягнути  вищезазначеної мети можливо у найбільш короткий  термін  з  врахуванням особливостей  роботи  місцевої ради, її виконавчого органу.

Вплив  зовнішніх  факторів

на дію регуляторного акта,

зміни  в  чинному

законодавстві можуть мати

як  позитивний,  так  і

негативний  вплив  на  дію

цього  регуляторного  акта.

Зовнішнім  фактором  який

може вплинути негативно -неналежне  ставлення  та

сплата  єдиного  податку

суб’єктами господарювання.

Крім  того,  на  кількість

суб’єктів  господарювання

може вплинути економічна

ситуація,  оскільки

працездатне  населення

шукає  джерела  доходу  за

територіальними  межами

країни та громади.

Позитивним  фактором  є

надходження  коштів  до

місцевого бюджету у сумі

3905,171тис  грн.,  які

використовуються  на

задоволення  суспільних

благ  територіальної

громади.

Передбачається,  що

суб’єкти  підприємницької

діяльності  –  платники

єдиного  податку,  будуть

неухильно  виконувати

вимоги  запропонованого

проекту  рішення,  тобто  в

повному  обсязі  та

своєчасно  вносити

податкові платежі, тому як

вартість  виконання  цих

вимог нижча, ніж вартість

ухилення  від  виконання

таких вимог.

 

Оцінка  можливості  впровадження  та  виконання  вимогрегуляторного акта:

Прийняття  даного  регуляторного  акта  не  потребує  додатковихвитрат  з бюджету.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта:

Прийняття цього регуляторного акта забезпечить належне справлянняєдиного податку на території громадитанадходження   його  до  місцевого  бюджету  в  прогнозованих  обсягах.

Контроль за дотриманням вимог акта  здійснюватиметься відповідно дочинного  законодавства  Южноукраїнськимуправлінням  Головного  управлінняДФС у Миколаївській області.

Перешкоди щодо можливого впровадження цього регуляторного актата виконання його вимог відсутні.

Податковим  кодексом  України  відповідно  до  п.10.2  статті  10 передбачено, що місцеві ради обов’язково встановлюють єдиний податок, але у разі не прийняття даного регуляторного акта місцевий бюджет не отримує надходження у сумі близько 3905,171 тис. грн.

 

5.   Механізм  та  заходи,  які  забезпечать розв’язання  визначеної проблеми

Механізмом розв’язання вказаної вище проблеми є прийняття рішенняПрибузької  сільської ради «Про встановлення   місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік» відповідно довимог чинного законодавства.

З метою підтримки малого підприємництва, сприяння самозайнятостінаселення,  створення  додаткових  робочих  місць  проектом  пропонуєтьсязалишити відсотковий розмір ставок єдиного податку на рівні  2020 року.

Організаційні заходи для впровадження регулювання:

– розробка  проекту  регуляторного акту «Про встановлення   місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік»та обговорення його на засіданнях постіних комісій сільської ради дотримання принципів державної регуляторної політики;

-   опублікування оголошення про оприлюднення проекту регуляторного акту та проекту рішення разом з аналізом регуляторного впливу у мережі Інтернет зметою отримання зауважень та пропозицій щодо ставок єдиного податку;

-  розгляд  винесених  з  боку  суб’єктів  підприємницької  діяльностіпропозицій та зауважень;

-  направлення  до  уповноваженого  органу  для  підготовки  увстановленому  Кабінетом  Міністрів  України  порядку  пропозицій   щодоудосконалення проекту відповідно до принципів державної регуляторноїполітики;

– прийняття  проекту  регуляторного  акта  «Про встановлення   місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік»на сесії сільської ради;

–  оприлюднення  даного  регуляторного  акта  у  засобах  масовоїінформації;

– здійснення  моніторингу  надходжень  до  місцевого  бюджетукоштів від цього податку.

Таким  чином,  упровадження  регуляторного  акта  забезпечитьдотримання норм чинного податкового законодавства як органами фіскальноїслужби,  органами  місцевого  самоврядування,  так  і  суб’єктамигосподарювання (фізичними особами-підприємцями), які сплачують єдинийподаток у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим рішенням, зодночасним веденнямспрощеного обліку та звітності.

 

6.Оцінка  виконання  вимог  регуляторного  акта  залежно  від ресурсів, якими розпоряджаються органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги

Дія регуляторного акта не поширюється на суб’єктів господарюваннявеликого й середнього підприємництва, тому розрахунки витрат на одногосуб’єкта  господарювання  та  бюджетних  витрат  на  адмініструваннязазначеної  категорії  відповідно  до  Методики  проведення  аналізу  впливурегуляторного акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу тавідстеження результативності регуляторного акта») не проводилися. Податокне  є  новим,  тому  додаткових  витрат  бюджету  на  впровадження  таадміністрування  регулювання  не  передбачається.  Незалежно  від  того  чибудуть  встановлені  ставки  єдиного  податку  для  платників  І  та  ІІ  груп,видатки  фіскальних  органів  та  органів  місцевого  самоврядування  незміняться.

 Питома вага суб’єктів І та ІІ груп малого підприємництва (мікро) узагальній кількості суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія регуляторного  акта,  складає  100  відсотків.  У  зв’язку  з  тим,  що  питома  вагасуб’єктів  малого  підприємництва  в  загальній  кількості  суб’єктівгосподарювання, на яких поширюється дія регуляторного акта, перевищує10%, здійснено розрахунок на запровадження державного регулювання длясуб’єктів малого підприємництва (додаток до аналізу впливу регуляторногоакта (Тест малого підприємництва( М-Тест)).

7.Обгрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта з 1 січня по 31 грудня 2021 року.

Регуляторний акт має обмежений строк дії, що обумовлено чинністюіснуючої  правової  бази  вищого  рівня  та  може  бути  переглянутий  чискасований при її зміні.

8.Визначення показників результативності дії регуляторного акта

Для  визначення  результативності  цього  регуляторного  актапропонується встановити такі статистичні показники:

- кількість платників єдиного податку, осіб;

- розмір надходжень єдиного податку до бюджету , грн.;

- розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання,пов’язаними з виконанням вимог акта;

-  рівень  поінформованості  суб’єктів  господарювання  з  основнихположень акта  (оприлюднення рішення про встановлення єдиного податку вдрукованих і електронних ЗМІ територіальної громади ).

Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілейрегулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.

Прогнозні значення статистичних показників:

                                         

Назва показника

2021 рік

Кількість платників єдиного податку, осіб;

 

145

Розмір надходжень єдиного податку до бюджету міста, тис.

грн.

 

3905,141

Розмір  коштів  і  час,  що  витрачаються  суб’єктами

господарювання,  пов’язаними  з  виконанням  вимог  акта**,

тис.грн./годин

 

47,125

Рівень  поінформованості  суб’єктів  господарювання  з

основних положень акта,%

100

*Кількість платників на 2021  рік за данимиЮжноукраїнськогоуправління  Головного управлінняДФС у Миколаївській області

**Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання – фізичними особами,пов’язаний  з  виконанням  вимог  акта,  може  бути  змінений,  якщо  зміниться  розмірмінімальної заробітної плати, з них:

2,6одини– розмір часу з таблиці М-Тест до аналізу регуляторного впливу проекту рішеннясільської  ради «Про встановлення   місцевих  податків  та  зборів  на  території  Прибузької  сільської  ради  на  2021  рік»на одного суб'єкта малогопідприємництва;

.

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватисявідстеження результативності регуляторного акта

Базове  відстеження  результативності  регуляторного  акта  будездійснюватись  після  набрання  чинності  цим  регуляторним  актом  шляхомстатистичного аналізу показників єдиного податку.

Повторне відстеження буде здійснюватись за  один  місяць  до  днязакінчення визначеного строку дії регуляторного акта.

З огляду на показники  результативності, визначені у попередньомурозділі  аналізу  регуляторного  акта,  відстеження  результативності  цьогорегуляторного  акта  буде  здійснюватися  статистичним   та  соціологічнимметодами.

 

 

VI. ТЕСТ   малого підприємництва (М-Тест)

 

1. Консультації з представникамимікро- та малого підприємництващодооцінкивпливурегулювання:

консультаціїщодовизначеннявпливузапропонованогорегулювання на суб’єктів малого підприємництва та визначення детального переліку процедур, виконанняякихнеобхідно для здійсненнярегулювання, проведено розробником у період з 02.03.2020 по30.03.2020.

 Порядковий номер

Вид консультації (публічніконсультаціїпрямі (круглістоли, наради, робочізустрічітощо), інтернет-консультаціїпрямі (інтернет-форуми, соціальнімережітощо), запити (до підприємців, експертів, науковцівтощо)

Кількістьучасниківконсультацій, осіб

Основнірезультатиконсультацій (опис)

1.

Розробником проведено робочізустрічі з представниками малого підприємництва

5

Ознайомленняпредставників малого бізнесу з запропонованимирозмірамиподатків. Не отриманонегативнихвідгуків.

2.

Запити до підприємців

6

Доцільність ухвалення рішення про

встановлення ставок

єдиного податку для

суб’єктів малого під-приємництва із

залишенням ставок

на рівні 2020 року;

підтвердження

розміру непрямих

витрат суб’єктів гос-подарювання на ви-конання вимог ре-гулювання.

 

2. Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та малі):

 Вимірюваннявпливурегулювання на суб’єктів малого підприємництва (мікро- та

малі):

кількістьсуб’єктів малого підприємництва, на якихпоширюєтьсярегулювання: 82суб’єкт господарювання.

(відповідно до таблиці «Оцінкавпливу на сферу інтересівсуб’єктівгосподарювання» додатка 1 до Методики проведенняаналізувпливу регуляторного акта).

 

3. Розрахуноквитратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннявимогрегулювання:

 Порядковий номер

Найменуванняоцінки

У перший рік (стартовийріквпровадженнярегулювання)

Періодичні (за наступнийрік)

Витрати за
п’ятьроків

Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання

1

Придбаннянеобхідногообладнання (пристроїв, машин, механізмів)

-

-

-

2

Процедуриповірки та/або постановки на відповіднийоблік у визначеномуорганідержавноївладичимісцевогосамоврядування

 

-

 

-

 

-

3

Процедуриексплуатаціїобладнання (експлуатаційнівитрати - витратніматеріали)

-

-

-

4

Процедуриобслуговуванняобладнання (технічнеобслуговування)

 

-

 

-

 

-

5

Іншіпроцедури (уточнити): ,

Сплата  одним підприємцем :

єдиногоподатку  

1 гр.(ставка 10% від прож.мін.-1921 грн.) -5 платника*

2 гр.(середня ставка 18% )77 платників*

 

 

7грн.*12 міс.=84 грн.

181,6грн.*12міс.=

2179,2грн.

661,05грн.*12міс.=

7932,6грн.

236,15*12 міс.=2833,8 грн.

-

-

6

Разом, гривень

Формула:

(сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5)

84 грн.+2179,2грн.=

2263,2 грн. - Iгрупа;

84 грн.+7932,6грн.=

8016,6грн. – IІ група

84 грн.+2833грн.=

2917грн. – IІ група

 

-

-

7

Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, од.                       

 

 

82

-

-

8

Сумарно, гривень

4386,4 (єдиний податок)+807,4 (касове обслуговування) =5193,8

-

-

Оцінкавартостіадміністративних процедур суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування

Розмірмінімальноїзаробітної плати - 4723,00грн, кількість робочих годин у 2021 році – 1994години, у погодинному розмірі  на 2020 рік–28,45 гривні  (4723 грн./166год/міс.)

9

Процедуриотриманняпервинноїінформації про вимогирегулювання

Формула:
витрати часу на отриманняінформації про регулювання, отриманнянеобхідних форм та заявок Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночнакількість форм

0,5год. х 28,45грн.х1 =

14,23грн.

-

-.

10

Процедуриорганізаціївиконаннявимогрегулювання

Формула:
витрати часу на розроблення та впровадженнявнутрішніх для суб'єкта малого підприємництва процедур на впровадженнявимогрегулювання Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночнакількістьвнутрішніх процедур

0,5год. х 28,45грн. х1 =14,23грн.

-

-

11

Процедуриофіційногозвітування

Формула:
витрати часу на отриманняінформації про порядок звітуваннящодорегулювання, отриманнянеобхідних форм та визначення органу, щоприймаєзвіти та місцязвітності + витрати часу на заповненнязвітних форм + витрати часу на передачу звітних форм (окремо за засобамипередачіінформації з оцінкоюкількостісуб'єктів, щокористуються формами засобів - окремоелектронназвітність, звітність до органу, поштовимзв'язкомтощо) + оцінкавитрат часу на корегування (оцінка природного рівняпомилок)) Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночнакількістьоригінальнихзвітів Х кількістьперіодівзвітності за рік

(0,5год.+0,5год.+ 0,1год.+0,5год.) х

28,45грн.х1х12

=546,24грн.

-

-.

 

12

Процедурищодозабезпеченняпроцесуперевірок

Формула:
витрати часу на забезпеченняпроцесуперевірок з боку контролюючихорганів Х вартість часу суб'єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночнакількістьперевірок за рік

Відсутні

-

-

13

Іншіпроцедури (уточнити)

-

-

-

14

Разом, гривень

574,7

Х

-

15

Кількістьсуб’єктів малого підприємництва, щоповиннівиконативимогирегулювання, одиниць

82

 

 

16

Сумарно, гривень

 

47125,4

Х

        -

3. Бюджетні  витрати  на  адміністрування  регулювання  суб'єктів  малогопідприємництва

Бюджетні  витрати  на  адміністрування  регулювання  суб’єктів  малогопідприємництва  не  підлягають  розрахунку,  оскільки  встановлені  нормами

Податкового  кодексу  України.  Органи  місцевого  самоврядування  наділені

повноваженнями  лише  встановлювати  ставки  місцевих  податків  (зборів),  не

змінюючи  порядок  їх  обчислення,  сплати  та  інші  адміністративні  процедури.

Прийняття цього регуляторного акта не передбачає утворення нового виконавчого

органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).

 

 

 

 

 

4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають навиконання вимог регулювання

 

 

Порядковий номер

Показник

Перший рікрегулювання (стартовий), тис.грн.

За п’ятьроків

1

Оцінка “прямих” витратсуб’єктів малого підприємництва на виконаннярегулювання

5193,8 в т. ч. єдиний податок  4386,4

-

2

Оцінкавартостіадміністративних процедур для суб’єктів малого підприємництващодовиконаннярегулювання та звітування

460,3

-

3

Сумарнівитрати малого підприємництва на виконаннязапланованого  регулювання

5654,1 в т. ч. єдиний податок  4386,4

-

4

Бюджетнівитрати  на адмініструваннярегулюваннясуб’єктів малого підприємництва

0

-

5

Сумарнівитрати на виконаннязапланованогорегулювання

5654,1 в т. ч. єдиний податок  4386,4

 

 

5.     Розробленнякоригуючих (пом’якшувальних) заходів для малого підприємництващодозапропонованогорегулювання.

Пом’якшувальними заходами для суб’єктів малого підприємництваможуть бути:

- спрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання;

- встановленнязменшених ставок податків та зборів.

Чиннеподатковезаконодавствопередбачаєпрямерегулюванняпитань порядку, строків, звітування та сплатиєдиногоподатку, плати за землю, податку на нерухомемайновідмінневідземельноїділянки та місцевихзборів  (визначаютьсявиключно нормами Податкового кодексу України). Таким чином, Прибузька  сільська  рада  не маєповноваженьщодовстановленняпом’якшувальнихзаходів з адміністративних процедур з регулювання.

 

Оскількисправлянняєдиного  податку не несеподатковогонавантаження на самих суб’єктівпідприємництва, а лишевитратипов’язані з обігом, звітуванням та справляннямїх з платниківданихзборів, пом’якшувальним заходом для них могло бути тількиспрощенняадміністративних процедур з виконаннярегулювання. Проте, застосуванняданихзаходівможливетількиза умов внесеннязмін до податковогозаконодавства.

 

Відповідно до податковогозаконодавства до повноваженьорганівмісцевогосамоврядуванняналежитьвстановлення ставок по місцевимподаткам і збораму межах встановленихПодатковим кодексом України.

 

 

« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора